Tuesday, October 1, 2013

Tragedi Oktober betul la

Everything, everyone in ma house was early today.
Cepat bangun, cepat siap, cepat keluar.
by 7am, i was already memusing2 steering wheel untuk menghantar Oya ke PJ- Scasft
And i was thinking "hey, this is early. let'd do Federal Highway . Forget NPE today". of course la mak berfikir dalam bahasa melayu kan. ini propa je.
10 minit jugak la tunggu depan Kurnia building tuh.Not bad.
And it was my turn to jalan and bila sampai traffic light, Polis Trafik angkat tangan sambil tiup wisel suruh berhenti.

"dem, aku lambat sikit je".

ok, fine. sambil tersengih2 kat Polis tuh aku pun berhenti.
tiba2.."daaammmm"..Omaigod..omaigod omaigod..

ok. bukan ahkak yang kena langgar. kereta belakang.
tapi kenapa bole kena langgar? adakah kereta itu emergency brek?
adakah motor itu terbabas?
adakah aku penyebab semua itu memandangkan aku kat depan?

tak kot. sebab Polis tuh tak approach aku pun. 
dan aku berhenti sebab dia suruh.

good luck kepada owner kereta dan motor itu. pandai2lah setelkan.tamo gaduh2.

As for me, let's just do NPE. takde jodoh dengan Federal Highway kot.sheeerrrraaammmmnye...


oh by the way, baru-baru ini ada isu berkenaan nak melayukan etnik2 di Sabah.

Helooooowwwwwwwww.....Islam tetap Islam tak kira apa bangsa kot.
Abis tuh, orang Swaziland ko tak nak melayukan pulak?

Ko cukup jaga sensitiviti dengan bangsa lain, tapi dengan etnik2 kat Sabah Sarawak ko tak nak jaga sensitiviti pulak?

Ko jangan suruh aku keluar dari Malaysia kalau tak suka.
This is my country and we will all fight for what's right.
Lagipun tak bestla kalau semua sehaluan. takde drama ..i love drama!

Tapi appehal pun, aku tetap anak Dusun. and oh anak Bajau as well. or was it Ubian?
tapi yang pasti, aku anak Sabah.




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...