Sunday, October 27, 2013

A Taste of Indo-China III

haaaa....yeayyyy...boleh balik dah katanyeeeeeeeeeeeeeeeeeeee...........

Okay. Pagi2 sempat lagi pegi kedai Rohani Collection kau. mana taknya, sebelah hotel je.
sebenarnya sebab kedai neh je yang kami jumpa jual kain cotton 4m bidang 45.

ok. enough with shopping2.

on the way balik, dalam cab vitasun yang bersih tuh, i tried to absorb the pemandangan la kan.
1 thing that i've been noticing since i set foot in HCM.
Generally, the city is clean. No obvious sampah sarap.
pembersih jugak depa neh ye,.
huh...

ko tengok one of the parks yang ada di sekitar HCM.
tempat orang melepak2 hujung minggu. dating kot..
tapi dari jauh memang nampak bersih.
so, is it mentaliti? apa yang depa ajar kat sekolah? interesting.



Lah..aku dok harping Vitasun..rupanya nama cab depa Vinasun..hahahahahahha
ada je cab lain tapi cab neh recommended lagi,.
Haji Karim ada cerita history cab2 kat HCM neh tapi malas nak repeat :P
So, sila lah naik taxi bermeter neh dengan konfiden ye.


Aku ada nampak outlet Adidas somewhere along the way.
Tapi laki den cakap mahal drpd Malaysia regenye.
so tak rugi la kot tak pegi pun.

Kedai neh plak, biasa je.
tapi bila tengok menu dekat2, siap tulis kau "Ice Kachang".
Jangan lupa, kat sini kan ada Melayu Champa.
either that or again they ol memang familiar dengan bahasa melayu.


Neh airport HCM.
Sekali pandang macam airport KK pun ada..


Airport nye takde surau. ke aku yang x jumpa?

so overall, i enjoyed my 3D2N trip to Ho Chi Minh.
aku nak pegi lagi tapi dengan syarat either:
1. Beli barang untuk dijual OR
2. Jalan2 jauh2 sikit like Mekong. Tunnel tuh aku x minat sgt. x muat...hahahha

Jangan lupa bawak botol air - untuk ke bilik air. 
most toilet takde paip air ..


Antara hasil rampasan yang ada kat HCM:-



Cantik kan greeting card tuh?


Ko nampak? duduk sederet dalam flight ..beg sammaaaaaaa je..hahahah


Antara kedai2 yang kami pegi:-
Sila baca description kat beg plastik depa..dan jangan gelak tau..






so, sapa lagi nak pegi?
jangan lupa ajak aku :P..

(tapi kalau ko tak bawak makanan macam Tini & Put aku taknak ikut..hehehehe)

Sekian. Entry last untuk trip ke HCM.

NOTE: Geng2 mak2 dara SMSS94 - nak ke mana pasneh?
Bandung jom.heheheheh

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...