Wednesday, September 12, 2007

Story of Assam Gelugor @ Keping


ok, i've been meaning to post this pics but whut to do, kdg2 lupa, kdg malas, most of the time no time....ok, ini buah aa..is the fresh version of Asam Keping @ Asam Gelugor. Ala, klu masak laksa penang ka, ikan asam pedas ka..kita letak la asam keping yg rupanya hitam tuh tapi sebenornya itula penyedap masakan. er...dlm asam pedas kita letak ke bende nih?? haha..gambar nih aku tangkap kat Tganu and mmg 1st time beb tgk buah nih. according to pacik yg menjual tu, buah nih klu nk guna masa fresh pun lagi ok...potong nipis2, jgn bnyk sgt, then campak je dlm masakan..ala, mcm aku buat. agak2 hari tuh aku masak pedas @ guna cili giling, aku letakla asam keping @ asam jawa. agak2 hari tuh aku masak lemak, aku letakla gula sikiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit bagi dia lagi naik lemak, agak2 masak sup sayur, aku campakla halba bagi rasa dia lain mcm sikit..bende2 masakan nih ikut kreativiti kita. dan sesedap rasa. mgkn org lain kata x sedap. yg penting laki & anak aku kata sedap atau setidak2 nya it's edible hikhikhik...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...