Thursday, September 18, 2014

Cherating Walk-in Trip

Sept 10th 2014
Jom singgah Cherating.
(No booking)

Sept 11th
Nak singgah Cherating ke?
(No booking jugak)

Sept 12th
Macam fully booked je semua
(No booking jugak)

Sept 13th
Pegi je la.

So, kami pun singgahlah Cherating. Dah, kawasan yang mana satu pulak? ah sudohhh..lama tak gi Cherating neh.

On Waze la. Carik Bayview resort. sebab resort neh mention dia duk tepi pantai dan keliling dia banyak chalet2 dan resorts.

Jumpa jugak la akhirnya.Thanks to Bayview resort yang fully booked for the whole week, kami jumpa the main place. Jalan2 punya jalan nampak lah beberapa chalet. ada jugak yang kami call. ada yang penuh. ada yang...tak berkenan. Bukan lah nak mewah tapi takkan aku nak berhimpit2 plak. dah chalet pun besar kereta aku je. aku pakai Honda Jazz tau bukan Alphard or Hummer.

Ntah macamana jumpa la Ranting Beach Resort.


                     (Source: http://www.published2u.com/2012/06/ranting-beach-resort-cherating.html)

Signboard kata penuh tapi bila tanya katanya ada lagi 1 bilik @ RM140. Walaupun boleh muat la kami ber5, tapi tv dan aircond takde.
macamana neh? hambik je la. sebabnya? resort neh betul2 tepi pantai kot, senang nak berlari2 ke pantai haaa...lepas laki aku nego dapatalah RM100 tapi additional tilam+bantal+selimut kena caj RM20.


(Source: http://www.backpackingmalaysia.com/)

boleh aku tak hambik gambar resort...ishk. rugi2. so pinjamla drpd sources di atas. thanks tuan tanah kedaung!!

anyway, parking keta takde masalah kot. luas je depan reception tuh. Bilik aku tuh belah kiri bawah. katil queen satu dan boleh muat 2-3 tilam single.

activity? aku tengok banyak kedai surfing dan kalau ko google banyak je aktiviti lain. tapi aku tak ambik port sangat lah.

sebab? aku sibuk main pantai..contoh????




nehla contoh2 yang ada. nak lagi?

smulaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaa

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...