Sunday, November 25, 2007

mencari ketenangan

kebelakangan ini, aku makin x sedap hati. aku sentiasa diburu resah. mungkin kerana semua problems tgh keluar sekarang. rasa mcm nak give-up pun ada. balik kampung, dok diam2, buat keje kampung. tapi sampai bla aku nk melarikan diri dr segala punca keresahan ini? mencari jalan penyelesaian bukan senang. mungkin aku harus kembali ke jalan Nya dgn lebih bersungguh2 lagi. mungkin ini adalah musibah kepada aku selalu alpa pada tugasku sebagai hamba Nya..

kemana kawanku2? aaahhh..aku dah lama mendelete kawan2ku yg hanya wujud di lipatan memori. susah utk mencari kwn sejati. aku x mengharap mereka menolong tapi cukupla sekadar teman mendengar, kwn utk menegur aku dan memberi nasihat, itupun sudah cukup. Ramai antaranya hanya kawan semasa senang. semasakhidmat aku diperlukan. Jadi sekarang, aku dah one0step wiser dlm bab kwn2 neh.

segalanya bertimpa2 di atas kepala ku. cuma semangat yg membantu aku mendongak kepala ke langit. anak2 ku membuat aku kuat menghadapi cabaran2 yg ini. aku harus bersabar...dan banyak2 berdoa agar di beri petunjuk. semoga tuhan menerima penyesalan ku ini dan aku redha segala ketentuannya...

1 comment:

Anonymous said...

Kenapa ni makcik? sedih betul aku baca entry ko yg satu ni. masalah apalah yg sedang menimpa kawan ku ini. apa2pon byk2 bersabar + doa padaNya ok? --- Lynn Ghaza

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...