Friday, August 28, 2015

Angel in Petaling Jaya

Semalam adalah hari konsert di Spastik selangor.persediaan telah dibuat berminggu awalnya. Memdangkan saya hanya hantar dan drop oya ke sekolah, banyak proses persediaan yang saya terlepas termasuklah rehearsal day. Segala komunikasi saya hanya ikuti melalui whatsapp.

Alhamdulillah, saya siap2 dah block kalendar saya dan menghadiri hari konsert pada 27 ogos.

It was a success i would say. We had Michael Jackson, gendang show, merdeka show, few singers, all performed by cerebral.palsy kids and individuals. I.must say, i am never this.impressed.

Sewaktu menyiapkan oya dan rakan2 untuk show Lotus n bee, satu soalan terpacul dari mulut saya.

Boleh ke oya buat neh?

Tugas oya adalah pergi dari satu watak ke satu watak, sentuhkan magic wand ke kepala mereka.

Cikgu menjawab, yes. Oya boleh ingat semua steps dan bila que untuk keluar tanpa perlu mengajar banyak kali . Waktu rehearsal pun sama.

Bangga dan segan, datang pd wktu yg sama.

Dalam masa yang sama, seorg ibu kepada anak Cp telah datang pada saya. Katanya;

Oya bagus. Dia jaga kawan2 dia, betulkan  tangan dan kaki kat wheelchair, lap mulut, etc etc. Sama mcm kat kelas cikgu mim kot.

Moral nya, Jangan underestimate anak CP kita.
I did, and i wish i could take it back.

Ps sharing dibenarkan.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...