Sunday, July 31, 2011

aik??? +Trip = Camping Santai at Teluk Batik (Chalet Impian)

rasa mcm dah berkurun tak update blog..tp last entry...June 2011.tak lah lama mana pun.
so,mcm biasa. kaki tak senang duduk mesti carik activity kan.

jadinye, 9-10 July pegila camping santai kat Teluk Batik.



Area pantai ke area chalet?
Besar bezanya tuh. sebab:

Area Pantai:
1. Public toilet tutup kul 9mlm.
2. Betul2 tepi laut (best)
3. terlalu open.
4. free.

Area chalet:
1. Socket, toilet, segala 24 hours.
2. Privacy sikit.
3. xlah jauh sgt dr beach.
4. RM10/kapla.

last2, kitaorang pilih area chalet Impian. Yg penting, kemudahan yg aku sebut kat atas ada & bersih.
Alaa...camping santai kot...bukan hardcore sampai nk kena korek lubang wat..paham2 jek la..



camping santai pun, preparation kena betul gak especially mende2 yg diguna ramai..controh, tarp tuk area masak, serving plates+containers, enough drinking water, rations...selalunya, bab2 neh + collect duit+sediakan bhn mentah +shoot2 email aku yang setelkan.




bab2 itinerary+timing + convoy arrangement syed setelkan, bab2 masak, aku tgk sapa yg join.
Slalunya aku mintak tolong2 anak2 dara geng2 nita, ili, ana, etc.Sebab klu camping santai, ramai yg pegi.






Tp convoy kali neh ke TB mmg best, informative, membuka mata dan....membuat aku demam.
convoy kali neh sampai 8 keta..average 4 orang. ramai tuuuu...
malam2 buta ikut budak2 neh gi beach fishing...best jugak mancing neh..lagi2 bila ada kwn...
tp aku tak ble mancing kot...abis patah joran2 tuh aku buat..

route kami? Since we ol bertolak dr Glenmarie (office obviously) , we ol ikut Guthrie then the new highway, Latar, then jalan lama Kuala Sgor sampai ke Lumut. Balik pun mcm tuh.




makan tengahri kitaorang berhenti kat kedai area TB jugak...glamer kedai tuh...lupa nk snap pix food dia...sebab? sambal belacan pun siap dah letak dlm pinggan cenonet asing2 ha..kiut!!!

roadblock? xyah citer la banyaknye sebabkan BERSIH 2.0 tuh kan..balik pun ikut jalan yg sama except terlajak gi ijok sikit sebab budak2 neh nk belasah doyan...aku x makan sgt sebab sora dah rock gitu..
tp aku sempat sambar seketul..SEKETUL ok, bukan sebijik ha...hambek ko...terus demam...

all in all...it wa a good trip...sebab kalau dah beach area, banyakla mende leh buat...:D Ngeeeeeeeeeeee..

contoh activity?



Panjat memanjat

Volleyball rule sendirik

 Skodeng orang balik mancing

Naik bot (hmm ntah kenapa aku naik ntah)


 Posing TUK MAJALAH Playgay..eh ada ke?

jATUH dari Banana Boat (tp nampak mcm Pencil Boat!!!)

Lompat2..test daya tarikan graviti

Gosok daki ngan pasir...sian pasir tuh..

Rafting 180 degree...fulamak..lain tuh..

Skodeng anak jantan orang

dan ...mcm biasa..tgk sapa paling kuat tumbuk sambal..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...